האתגר: בחירת שם לתינוק



כהורים לעתיד, אחד הנושאים שמעסיקים אותנו הוא בחירת שם לתינוק. יש הרבה שמות לבנים ולבנות ולא תמיד קל לדעת במה לבחור. מתלבטים לקראת הרגע הגדול ולא ממש יודעים איפה להתחיל? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם האתגר

בחירת שם לתינוק היא אירוע מרגש בעל השלכות לכל החיים. אין פלא שמדובר על נושא שמטריד הורים לעתיד בכל רחבי העולם, למעט כאלה שכבר ידעו איך ייקראו לילדים שלהם עוד לפני שהכירו את בני הזוג. האתגר האמיתי נובע מכך שהשם ישפיע על הילד באופן מיידי. לשם פרטי יש משמעות סמלית, הוא בעל חשיבות ובשלב מסוים הוא הופך להיות מזוהה עם אדם בוגר.

הבעיה היא שיש הרבה שמות לבנות ובנים ומדי שנה ההיצע רק עולה. כתוצאה מכך, אפילו הורים שחשו בטוחים עם הבחירה בשם מסוים עלולים למצוא את עצמם עומדים מול שוקת שבורה כאשר מגיע רגע האמת. לזה יש להוסיף את הלחצים של המשפחה המורחבת, את ההבדלים בטעם האישי בין ההורים ואת שאר הקשיים של ההיריון והלידה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים חשובים:

חלוקת שמות לפי קטגוריות – כך עושים זאת בצורה נכונה

במידה ואין לכם אפילו כיוון לשם עבור הרך הנולד, התחילו בסינון גס בין קטגוריות. חלקו את השמות לקטגוריות ובחרו רק כמה שימשיכו לשלב הסופי. הקטגוריות כוללות לדוגמא שמות דתיים, שמות מהטבע, שמות בינלאומיים ושמות לועזיים. בשלב הזה גם עליכם להחליט האם תרצו שם בעל אופי דתי, או לחילופין שם רציונאלי שמחובר לטבע ולאדמה.

אל תתחמקו מהכרעה כי בסופו של דבר אתם ההורים ועליכם מוטלת האחריות. מצד שני, נסו ליהנות מהתהליך ולא רק מהתוצאה. דמיינו לעצמכם את הילד המשותף ונסו לחשוב איזה שם מתאים לו. בחירת שם היא פריבילגיה יוצאת מגדר הרגיל ואל תפספסו אותה בגלל דאגות מיותרות. זכרו שכל שם יעשה את העבודה ולכן אין סיבה שתלחיצו את עצמכם.

מה עושים אם ההורים לא מסכימים?

כמובן שאת כל סוגי השמות תוכלו למצוא באינטרנט ובחלוקה נוחה לפי קטגוריות, א'-ב', מספר אותיות וכן הלאה. במקביל, תמיד אפשר להתייעץ עם חברים ולשאוב השראה משמות מועדפים ששמעתם בגינה או בעבודה. עם זאת, נסו לא להגיע למצב של עודף אינפורמציה. התייעצות עם חברים וגם השראה מאתרי האינטרנט צריכים להיות חלק מארגז הכלים שלכם בתהליך בחירת השמות, ולא העניין העיקרי שאתו תתעסקו לאורך ההיריון.

סביר להניח שלבסוף יגיעו רק כמה שמות בודדים לקו הגמר. במקרה הזה יש שתי אפשרויות: או שההורים מסכימים ביניהם על שם מסוים, או שכל הורה בוחר שם אחר. במקרה הראשון אין כמובן בעיה ואפשר להתחיל לצייר שלט לחדר. במקרה השני תצטרכו ללבן את המחלוקת ולמצוא משהו ששניכם אוהבים.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה