ביקור היסטורי בכותל



נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ביקר ברחבת הכותל המערבי , מדובר בביקור ראשון של נשיא ארצות הברית מכהן ברחבת הכותל המערבי, עד עתה הנשיאים ביקרו בכותל לפני הבחירות ולאחר שסיימו את כהונתם

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ביקר ברחבת הכותל המערבי יחד עם רעייתו גב' מלאניה טראמפ, וחתנו מר ג'ארד קושנר, השגריר החדש של ארה"ב בישראל דייויד פרידמן ורעייתו וצוות עוזריו ויועציו.

הנשיא ורעייתו התקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ורעייתו ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי ורעייתו. הנשיא שמע הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי. הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית, והסבר מפורט מלווה בתרשימים על עברו של המקום, והגילויים שהתגלו למרגלותיו בשנים האחרונות. הנשיא אמר עם הרב פרק קכ"א ופרק קכ"ב בתהילים, ולאחר מכן הוא טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי ונשא תפילה אל מול אבניו.

 
רב הכותל שמואל רבינוביץ אמר לנשיא:" מדי בוקר, מתייצבת פה בשמש ובגשם. בחום ובקור, קבוצת אנשים שמגיעים לכאן להתפלל. אלה הם ה'ותיקין', המקיימים מנהג יהודי עתיק של תפילה עם הנץ החמה בכותל המערבי.  הם, והדורות שלפניהם, עברו כל סוג של רדיפה והתעללות. כובשיה של ירושלים עשו הכל כדי שיפסיקו לדבוק בשרידי המקדש. הם מחקו את ירושלים וקראו לה "איליה קפטולינה". הם מחקו את ממלכת ישראל וקראו לה "פלסטינה". הם הרגו ושדדו, בזזו וגזרו גזרות – אבל בכל בוקר, ברגע שהתאפשר הדבר, חזרה לכותל המערבי חבורת מתפללים קטנה להתפלל עם עלות השחר. כשאני שואל את עצמי 'מהו סודו של העם היהודי'? אני חושב על החבורה הקטנה הזאת. אלה הגיבורים שלי. העם היהודי מעולם לא התרפק על העבר. אנחנו עם שמתרפק על העתיד. הגאולה העתידית. על ימות המשיח. על תיקון עולם במלכות שדי.
הכותל המערבי הוא הסמל הגדול ביותר בהיסטוריה לעברו המפואר של העם היהודי ולתקוות העתיד שלו. אלפיים שנה של גלות – ואין ילד יהודי שאינו יודע כיצד נראה הכותל. אין יהודי אחד בכל רחבי העולם שאינו יודע לאן לכוון את פניו, כך שיפנו אל הכותל בשעת תפילה.  מכאן תצא קריאה לראשי הדתות בכל העולם ולמנהיגים להצטרף לתפילתנו היום יומית – שלוש פעמים ביום, כאן ובכל מקום בעולם: "שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד ורחמים עלינו...".

הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הוסיפו "ביקורו של נשיא ארצות הברית, מר דונלד טראמפ, בכותל המערבי; 50 שנים בדיוק אחרי ששוחרר הוא אמירה נחרצת ובהירה על חשיבותו ההיסטורית של הכותל המערבי. אמירה נחרצת ובהירה על שלל הממצאים הארכיאולוגיים היהודיים המרגשים שנמצאו כאן, למרגלות הכותל המערבי. ממצאים שמעידים על חיבור יהודי בן 3,000 שנה לירושלים. אמירה נחרצת ובהירה על הבשורה הרוחנית שיצאה מעיר הבירה של עמנו -  אל העולם כולו".
 
קרדיט צילום: ישראל ברדוגו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה