הפיגוע בהר הבית: הובאו למנוחות השוטרים שנרצחו



הובאו למנוחות רס"מ האיל סתאוי ז״ל, ורס"מ כמיל שנאן ז"ל השוטרין נרצחו הבוקר (ו') בפיגוע טרור בהר הבית

היום (ו'), הובא למנוחת עולמים רס״מ האיל סתאוי (הועלה בדרגה לאחר מותו), 30, אשר נהרג הבוקר בפיגוע טרור שהתרחש סמוך לשער האריות בהר הבית, ירושלים. 

סמוך לשעה 07:00, הגיעו 3 מחבלים להר הבית והלכו לכיון אחד השערים כשהם חמושים. שוטרים אשר הבחינו בהם ירו לעברם תוך שהם מנסים להימלט לכיוון המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם, תוך חילופי אש נוטרלו שלושת המחבלים על ידי השוטרים. על גופתם נתפסו נשקים מסוג קרל גוסטב ואקדח. במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו באורח אנוש השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן ופונו לבית החולים הר הצופים בירושלים. שם נלחמו הרופאים על חייהם ולבסוף נאלצו לקבוע את מותם. 

רס״מ האיל סתאוי ז״ל, תושב מע׳אר, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר ולאחריו, מאז שנת 2012, שירת כשוטר סיור ובהמשך כראש משמרת ביחידת הר הבית במרחב דוד של משטרת מחוז ירושלים.
האיל ז״ל, הותיר אחריו אשה (ארין), תינוק בן שלושה שבועות, הורים ושלושה אחים.
בדרכו האחרונה בכפר מע׳אר, ליוו את רס״מ האיל סתאוי ז״ל בני משפחתו, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, שרים וחברי כנסת, מפקדים, שוטרים, מכרים וחבריו ליחידה.
מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, ספד להאיל ז"ל: ״לפני כחודשיים התמנתה לראש משמרת בהר הבית. כלל לא היית אמור להיות במשמרת בה מצאת את מותך, אך חבר ביקש עזרה ומיד נעתרת לבקשתו. כזה היית, חבר אמיתי ששם את צרכי המערכת וצרכי חבריו לפני טובתו שלו. נחוש, מקצועי ודרוך, הראשון להתנדב ולהושיט עזרה. היום מחבלים שהגיעו אל הר הבית, פתחו באש מטווח קצר לעברך ולעבר חבריך. כהרגלך היית הראשון שרץ אל עבר מקור הירי, ולדאבון לבנו, כך מצאת את מותך, בראש מורם, אתה וכמיל פקודך. לצערנו שוב ושוב, המשטרה משלמת מחיר כבד במיטב בניה- שוטריה המסורים, הניצבים כחומת מגן עבור אזרחי ישראל. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה עם מותך ומבטיחה ללכת בדרכך״.
 
בהמשך, פנה המפכ״ל לבני משפחתו של אהיל ואמר: ״אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. כאבכם הוא כאבנו, אבלכם הוא אבלנו. הפכתם חלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד וכי אירועי טרור רצחניים כגון אלו, לא ירפו את ידנו. המשטרה עושה ותעשה כל שלאל ידה, לשמור על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל״.
 הובא למנוחת עולמים רס״מ כמיל שנאן (הועלה בדרגה לאחר מותו), 22, אשר נהרג הבוקר בפיגוע טרור שהתרחש סמוך לשער האריות בהר הבית, ירושלים. 
סמוך לשעה 07:00, הגיעו 3 מחבלים להר הבית והלכו לכיון אחד השערים כשהם חמושים. שוטרים אשר הבחינו בהם ירו לעברם תוך שהם מנסים להימלט לכיוון המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף שהתנהל אחריהם תוך חילופי אש, נוטרלו שלושת המחבלים על ידי השוטרים. על גופתם נתפסו נשקים מסוג קרל גוסטב ואקדח. במהלך הלחימה במחבלים, נפצעו באורח אנוש השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן ופונו לבית החולים הר הצופים בירושלים. שם נלחמו הרופאים על חייהם ולבסוף נאלצו לקבוע את מותם. 
רס״מ כמיל שנאן ז״ל, תושב הכפר חורפיש, התגייס למשטרת ישראל לפני כשבעה חודשים ושירת כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של משטרת מחוז ירושלים.
כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.
בדרכו האחרונה בכפר חורפיש, ליוו את רס״מ כמיל שנאן ז״ל בני משפחתו, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, שרים וחברי כנסת, השיח׳ מוואפק טריף, נכבדי העדה הדרוזית, מפקדים, שוטרים, מכרים וחבריו ליחידה.
מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, ספד לכמיל ז"ל: ״רק בדצמבר האחרון גויסת, וכבר הפכת אהוב על כולם, שקט, אדיב ומנומס. היום בהיותך במשמרת, מחבלים בני עוולה ששהו בתוך הר הבית, ירו לעברך ולעבר חבריך. כך מצאת את מותך על משמר ירושלים, אתה ומפקדיך האיל סתאוי. שירתת במקום הרגיש ביותר בעולם. שם במקום בו נעשה מאמץ עליון לשמור על כבוד האדם וחופש הפולחן שלו - החליטו מחבלים בני עוולה, שזו זירה מתאימה לייצר תבערה. מכאן אני מבטיח שלא נאפשר זאת ולא נאפשר לאף אידאולוגיה קיצונית להפר את השקט בחברה הישראלית. נמשיך לפעול ביד קשה כנגד הקיצוניים וכנגד הטרור״.
 
בהמשך, פנה המפכ״ל לבני משפחתו של אהיל ואמר: ״לצערי אנו קוברים היום שני בנים לעדה הדרוזית. אין צורך להכביר במילים על מסירותה של עדה זו למדינת ישראל, אהבתה את השירות הביטחוני והשירות במשטרה בפרט. אנו מחבקים אתכם חיבוק חם, חזק ואוהב, ומתחייבים להיות תמיד אתכם ולצדכם, לתמוך ולחזק. כפי שכמיל הפך בן-לילה לחלק ממשפחת המשטרה, כך גם אתם הפכתם לחלק מאתנו- חלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל״.

תמונות: דוברות המשטרה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה