על פי נתוני המל"ג: פחות משליש מהסטודנטים למדעי המחשב הן נשים



כך עולה מנתוני המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שהתפרסמו השבוע, לפיהם נשים מהוות רק 29% מכלל הסטודנטים למדעי המחשב (3000 מתוך 10540), למרות שהן 58% מכלל הסטודנטים בישראל

מהנתונים עולה כי המרכז האקדמי לב, בו לומדים סטודנטים וסטודנטיות דתיים וחרדים, מוביל בשילוב נשים בתואר למדעי המחשב עם 53% סטודנטיות הלומדות בחוג, זאת בפער ניכר ביחס ליתר המוסדות בהם שיעור הנשים עומד לכל היותר על 35%. גם במספרים מוחלטים נמצא המרכז האקדמי לב בראש הרשימה, עם 543 סטודנטיות שלומדות בחוג.

שרה גנוט, יועצת נשיא המרכז האקדמי לב לקידום נשים: "הנתונים שפורסמו מעידים שיש עוד הרבה לאן להתקדם בכל הנוגע לשילוב נשים בתחומי מדעי המחשב וההיי-טק, אבל אנו במרכז האקדמי לב עדים מזה שנים לסיפורי ההצלחה של נשים דתיות לאומיות וחרדיות המשתלבות בתחום. מדיי יום אני מקבלת פניות מחברות וגורמים בתעשייה בתחום, שמחפשים סטודנטיות נוספות שלנו שיגיעו אליהם, והביקוש ללא ספק עולה על ההיצע. כיום בתעשייה קיים ביקוש גדול לעובדים רב תחומיים, הרי מה זה מובילאי אם לא מתכנתים שיש להם רקע באלקטרוניקה. לכן, אנחנו במרכז האקדמי לב שמים דגש על הכשרת הסטודנטיות שלנו בלימודי מדעי המחשב, ביו-אינפורמטיקה, הנדסאיות בתחום האלקטרוניקה ועוד. הן מתחילות כבר המהלך לימודיהן להקים קבוצת מחקר מתוך מטרה להפוך לחברת סטארט-אפ. אני ממליצה לכל בת שחושבת על עתידה המקצועי – להיכנס לתחום".

יוסי זעירא, מנכ"ל המרכז האקדמי לב: "בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מתגברת של נשים דתיות וחרדיות שבוחרות דווקא בתחומי מדעי המחשב וההנדסה, בחיפוש אחר מקצועות המציעים אופק מקצועי ופוטנציאל השתכרות טובים יותר. הדבר נכון גם לעניין הסטודנטיות החרדיות, שלאור היותן המפרנסות העיקריות בבית במרבית המקרים, הן מחפשות מקצועות שיש בהם פוטנציאל השמה והשתכרות גבוה יותר. למרות שהן מגיעות עם פערי ידע, הנתונים מדברים בעד עצמם – הן מצליחות מאד בלימודי התואר, משתלבות היטב בתעשייה והביקוש להן רק הולך וגדל".

צילום -( אילוסטרציה) מרים אלסטר/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה