מאבק עובדי טבע בירושלים: העובדים ממתבצרים במפעל בהר חוצבים



מאות עובדי טבע חסמו הבוקר (א') כבישים בבירה במחאה על מהלך הפיטורים שיוביל לסגירת המפעלים, כעת העובדים מתבצרים המפעל בהר חוצבים

לאלפי עובדי טבע על מפעליה השונים הפגינו הבוקר (א') ברחבי הארץ לאות מחאה על פיטורי הענק בחברה.

לאחר חסימת הצירים המרכזיים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ, מאות עובדי טבע מתבצרים כעת במפעלי החברה בירושליםמההסתדרות נמסר כי: "זעקת העובדים תמשיך להדהד עד שיישברו חומות האטימות. העובדים אינם שקופים וההסתדרות תמשיך להיאבק למענם ולצידם עד שיגובש פתרון הולם למשבר". בתוך כך, נזכיר כי מחר (ב') בשעה 10:00 בבוקר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן צפויים לקיים פגישה מיוחדת עם העובדים ועם ראשי הוועדים בחברת טבע.

מוקדם יותר הבוקר (א') המדינה תעצור עד השעה 12:00 והשביתה הגדולה במשק תקיף, בין היתר, את כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, רשות שדות התעופה ונמלי הים, הבנקים, בתי החולים שיעבדו במתכונת שבת בלבד, חברות הביטוח, חברות התקשורת, מערכת המשפט והפרקליטות, הרשויות המקומיות ומוסדות רבים נוספים (כמפורט ברשימה שבהמשך) אשר יפסיקו את כל פעילותם. במשך כל היום, תופסק הפעילות בכל אתרי חברת טבע בישראל.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר כי: "שביתת ההזדהות להצלת התעשייה בישראל היא אמירה נחרצת בעד ערכי הערבות ההדדית, בעד כחול-לבן, בעד להפסיק לראות את העובדים כשקופים ונגד האטימות של כל גורם אשר מנצל את משאבי המדינה ומשליך אלפי משפחות למעגל האבטלה. לא ניתן לזה לקרות. זו שעה קשה אך במאבק על פניה החברתיים של מדינת ישראל, כולנו נחושים ומאוחדים במאבק לטובת עובדי טבע ולהבטחת עתיד החברה בארץ".

ההסתדרות הודיעה כי השביתה בנתב"ג ביום א', תהיה בין השעות 08:00-12:00 בלבד, ותתאפשר יציאת הטיסות המתוכננות לפני השעה 08:00.

במקביל, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הנחה את הוועדה בנוגע להחרגות נוספות. בעקבות ההנחייה, רכבת ישראל וחברות התחבורה הציבורית, יוחרגו מהצעדים המתוכננים ליום א', מתוך התחשבות בציבור החיילים והחיילות שאמורים להגיע לבסיסיהם. כמו כן, הוחלט כי מסגרות החינוך המיוחד ברחבי הארץ יפעלו במתכונת רגילה.

תמונות: יונתן סינדל/ flash 90, באדיבות דוברות ההסתדרות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה