חשד להונאה: מנהל עמותה ו-11 חשודים נעצרו לחקירה



מנהל עמותה ו - 11 חשודים נעצרו בפשיטה שנערכה הבוקר (ב') על בתיהם בבמסגרת חקירה המתנהלת במשטרה בחשד להונאה בהיקף של מעל מיליון שקלים, שעיקרה כספי מלגות שהתקבלו, עפ"י החשד, במרמה ממשרד החינוך

הבוקר (ב') פשטו שוטרים ובלשים של משטרת ישראל כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר של בית המשפט, על בתיהם של מנהל עמותה בירושלים, ו 11 חשודים נוספים, שם נתפסו מחשבים, מסמכים ועשרות המחאות בסכומים גבוהים.

ראשיתה של החקירה החלה לפני מספר חודשים, עם הגשת תלונה במשטרה ע"י אגף האכיפה במשרד החינוך, לפיה החל משנת 2015, מנהל עמותה הפועלת בירושלים, קיבל, עפ"י החשד, במרמה והונאה, כספים רבים בסכום העולה על מיליון ₪, המיועדים לצורך תשלומי מלגות חינוך לצעירים הלומדים בעמותה.
הדבר התגלה במסגרת ביקורת שערך משרד החינוך בכתובת העמותה, שם נמצאו הריסות בניין, ומכך עלה כי העמותה ככל הנראה פיקטיבית.
עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי מחלק ההונאה של היחידה המרכזית בחקירה סמויה, במסגרתה נאספו ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לאיתור זהותם של החשודים ועיכובם הבוקר. החשודים הובאו למחלק ההונאה בירושלים, שם נחקרו בחשד ל'קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות', 'קשירת קשר לפשע' ו'הלבנת הון'.
מהחקירה עולה, כי עפ"י החשד, החשוד המרכזי (39, ירושלים) פתח עמותה פיקטיבית, שאת פרטיה העביר למשרד החינוך יחד עם פרטיהם של עשרות תלמידים שלכאורה לומדים בעמותה, וזאת על מנת לקבל כספי מלגות בעבורם. עוד עלה, כי כלל הצעירים שפרטיהם הועברו אינם נמצאים במוסד חינוכי כלשהו, חלקם אף נפלטו ממערכת החינוך וחלקם משרתים בצה"ל. עוד נבדק חשד לפיו הכספים שהתקבלו ממשרד החינוך הגיעו לידיהם של חלק מהחשודים. עם סיום החקירה יובאו מי מהחשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.
החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.
מהמשטרה נמסר שקבלת התלונה במשטרה, הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעיקרה הנה פגיעה ישירה במוסדות החינוך הממשלתיים ובתלמידים. במסגרתה פעלו החוקרים לאיסוף ראיות וממצאים כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם וקיבלו עפי החשד במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך. משטרת ישראל תפעל בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה, במטרה להגיע לחקר האמת בצורה המקצועית ביותר ולהביא החשודים לדין.
 
תמונה: דוברות המשטרה
 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה