מכשיר לייזר חדשני ביותר לריסוק אבנים



"מדובר במכשיר לייזר מסוג הולמיום HOLMIUM, שייחודו בכך שמאפשר טיפול אפקטיבי מהיר באבנים בדרכי השתן כמעט בכל גודל - ביעילות ובמהירות גבוהה מאד תוך צמצום הצורך בניתוחים פולשניים יותר, המחייבים גם זמני החלמה ממושכים יחסית ואי נוחות רבה ולעיתים אף סיבוכים רפואיים למטופלים

היחידה לאנדו-אורולוגיה במרכז הרפואי הדסה החלה השבוע בהפעלת מכשיר חדשני לריסוק אבנים בדרכי השתן, מן המתקדמים בעולם.

המכשיר, המבוסס על טכנולוגיית המוזס (Moses Technology) פרי פיתוח חברת לומניס הישראלית, מהווה פריצת דרך עולמית בטיפול באבנים בכליות ובדרכי השתן.  הטכנולוגיה תורמת לפירוק יעיל יותר של האבן וכתוצאה מכך מאפשרת טיפול משופר לחולים.

פרופ' מרדכי דובדבני, מנהל היחידה לאנדו-אורולוגיה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, מדגיש כי המכשיר בו החל להשתמש בפרוצדורות של ריסוק אבנים נמצא בחזית הטכנולוגיה בתחום האורולוגיה.

"מדובר במכשיר לייזר מסוג הולמיום HOLMIUM, שייחודו בכך שמאפשר טיפול אפקטיבי מהיר באבנים בדרכי השתן כמעט בכל גודל - ביעילות ובמהירות גבוהה מאד תוך צמצום הצורך בניתוחים פולשניים יותר, המחייבים גם זמני החלמה ממושכים יחסית ואי נוחות רבה ולעיתים אף סיבוכים רפואיים למטופלים".

"מן הניסיון בעבודה עם המכשיר, הטכנולוגיה הייחודית עליה הוא מתבסס מונעת את "בריחת" האבן בזמן הטיפול (אפקט הרטרופולסיה - Retropulsion), ומפחיתה את הסיכון שהאבן תתרחק למקומות מרוחקים בכליה ותגרום לסיבוכים. זה בהחלט משפר משמעותית את יכולת השליטה שלנו במהלך הניתוח ומביאה לטיפול יעיל ואפקטיבי יותר, עם זמן טיפול של מספר דקות בלבד  - לעומת 40 דקות במכשירים אחרים".

"לפני שנים ספורות מכשיר שכזה היה בגדר מדע בדיוני", מוסיף פרופ' דובדבני. "אנו עדים כעת למהפכה נוספת בתחום ריסוק האבנים בדרכי השתן, ורק טבעי שהדסה תהיה המרכז הרפואי הראשון בישראל שרכש אותו ועושה בו שימוש נרחב".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה