שוב שביתה בירושלים



הבוקר (א') כל שירותי עיריית ירושלים מושבתים, זאת במסגרת החלטת ההסתדרות על שביתה כללית. עובדי העירייה הכריזו על השביתה הכללית בעקבות הודעת העירייה על פיטוריהם של 2,150 עובדים. בנוסף, המשחק של הפועל ירושלים בכדורסל המתוכנן להיום לא יתקיים

עובדי עיריית ירושלים הכריזו ביום חמישי על שביתה כללית שהחלה במוצאי שבת בעקבות הודעת העירייה על פיטוריהם של 2,150 עובדים. עובדי התברואה החלו בשיבושים כבר ביום חמישי האחרון, וערימות של זבל הצטברו בשוק מחנה יהודה. עובדים שכבר קיבלו מכתבי פיטורים חסמו את לשכתו של מנכ"ל העירייה גם כן, ביום חמישי האחרון.

בתיאום עם יו״ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, החל ממוצאי שבת כלל השירותים הניתנים ע״י עובדי עיריית ירושלים מושבתים. למעט מוסדות החינוך בכדי לא לפגוע פגיעה קשה בתושבי העיר.

יחד עם זאת הודיעו עובדי העירייה כי במידה וראש העיר מר ניר ברקת לא ימשוך את מכתבי הפיטורים יושבתו כלל השירותים לרבות מוסדות החינוך. בנוסף המשחק של הפועל ירושלים בכדורסל המתוכנן להערב (א') באיצטדיון הארנה לא יתקיים.

 כאמור, הוחלט להחריג את מערכת החינוך מהשביתה והלימודים היום מתקיימים כסדרם. 

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "כל הורי ותושבי ירושלים כואבים את הפיטורים הקשים ואת הפגיעה הבלתי נסבלת בציבור העובדים. אנחנו עומדים בחזית אחידה, עם ההסתדרות הכללית, אל מול גזירות קשות שהונחתו על עובדים מסורים ללא כל סיבה מוצדקת. מעריכים את ההובלה האחראית של יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, שעושה לאורך כל הדרך מאמצים רבים שלא לפגוע במערכת החינוך. אנחנו תקווה שהמשבר החריף, הנובע מצמצום דרמטי של התמיכה התקציבית הממשלתית בעיר ירושלים, יסתיים במהרה וכשכלל העובדים וכלל מערכת החינוך לא ייפגעו."

 

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה