תערוכה לזכרו של אושיית התרבות והאמנות של ירושלים דוד סוזנה מוצגת בימים אלו בגלריה העירונית של ירושלים

דוד סוזנה ז"ל , אמן בנשמתו ובפועלו, בין שאר פעילותו העניפה - הגה ויזם את הקמת הגלריה העירונית הראשונה מסוגה בארץ. בה בד, יצר וקידם אמנים מכל קצוות הקשת והקדיש את מייטב מירצו להעלאת ירושלים על מפת האמנות בארץ ובעולם. 

אוצרת התערוכה : ד"ר זיוה גבע-לוין

בגלריה העירונית, רח' יפו 17, ירושלים

דוד ז"ל יליד טנג'יר התגורר בירושלים הציג תערוכות יחיד רבות והשתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל, יצירותיו נמצאות במוזיאונים ואוספים פרטיים, פרסם ספרים רביםכיהן כיועץ אמנות לראש עיריית ירושליםדירקטור במוזיאון ישראל. שורת לקונסול הכללי של ישראל במרסיי ומונקומקים האנדרטה המונומנטלית "שערי מזרח" במרסייבעל עיטור אביר במסדר האמנויות והספרות היפה של ממשלת צרפתיו"ר אגודת הציירים והפסלים בישראל אותה ייצג בוועדות מטעם "אונסקו". מדליית JUAN MIRO  לאמנות מ"אונסקו". פסל "מנורת דוד" ליד הכנסת-ירושליםפסל "שבריריות", באשדוד. חבר הוועדה האמנותית המייעצת שליד מפעל הפיספסל "גלוריה" במינמיסנריקו, מייגי, יפן, מחווה לרעידת האדמה שהחריבה את העירפסל "מגן גיבורים", תל השומרדוד סוזנה היה אמן המעורב בחיי יום יום של הקהילה והחברה העיר בה הוא חי ויצר. באמונתו ובעשייתו היום יומית הוא השפיע על התהליכים החברתיים, האופייניים להתגבשות חברה חדשה בירושלים ובישראלאמנותו של דוד סוזנה מהווה אחת מאבני היסוד בתהליך היווצרות של חברה חדשה וטובה יותר.

 

הגלריה העירונית:

הגלריה העירונית, משתפת פעולה עם ארגונים מקצועיים בתחום האמנות, ברחבי הארץ ובעולם.

הגלריה מאגדת בתוכה קשת רחבה של יוצרים ומזמינה את הקהל לבקר בתערוכות היוצרות דיאלוג רב גוני ועשיר עם עולם היצירה והתרבות.

הוקמה בשנת 1980, במשך השנים קיימה הגלריה מאות תערוכות מגוונות ונתנה במה ומענה ליוצרים צעירים, ואמנים עד היום.

הגלריה מנווטת דרך היצירה את המשעול הנכסף לפלורליזם ולשלום.

הוקמה ע"י יועץ ראש העיר לאמנות ועיצוב, דוד סוזנה ז"ל.

 

נעילת התערוכה: 25.1.2018

 

תמונה: יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה