השופטים הופכים למורים



עיריית ירושלים בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין גיבשה תכנית לימודית ייחודית עבור תיכוניסטים, בנושא מערכת המשפט במדינת ישראל. במסגרת התכנית ישמעו התלמידים הרצאות על עולם המשפט בכללותו, משפט פלילי ואזרחי, תעבורה ועוד

בעיריית ירושלים מסבירים כי מטרותיה העיקריות של התוכנית שהחלה לפעול לאחרונה, הן הרחבת ידע בתחום עולם המשפט בישראל, עידוד התלמידים לאזרחות טובה, לעורר מודעות לשאלות ערכיות הקשורות לשמירה על החוק, מניעת נשירה וטיפוח אוכלוסיות חלשות ובסיכון, הרחקה ככל הניתן מהעולם הפלילי את אותם ילדים שבסיכון ולהראות להם שאפשר וכדאי אחרת. בסיומה של התכנית יערך סיור בבית המשפט והתלמידים יצפו במשפט מתנהל.

עו"ד ליאור בנימין, יועץ  למנכ"ל העירייה ויוזם התכנית: "מדובר בשיתוף פעולה חדשני של מינהל החינוך בעיריית ירושלים עם מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין. התכנית מנגישה את עולם המשפט לצעירים מכלל המגזרים והשכבות בעיר, ולראשונה יש לתלמידים הזדמנות להכיר את "מאחורי הקלעים" של מערכת המשפט, לשוחח עם שופטים בגובה העיניים וללמוד ערכי אזרחות טובה."

אביב קינן, יו"ר מנח"י: "היוזמה הזו של שופטים מלמדים, יוזמה של מנכ"ל העירייה, ששמחנו לאמץ במינהל החינוך, היא חלק מגל היוזמות החדשניות שמידי יום מושקות בחינוך הירושלמי והופכות את בתי הספר בעיר לרלוונטיים ומשמעותיים. כיום כמעט כל ילד וילדה בירושלים, מכלל המגזרים והגילאים יכולים לקחת חלק בתכניות חינוכיות ייחודיות בתוך בתי הספר, ללא תוספת תשלום של ההורים, שהופכות את בית הספר למקום שמרגש ומעניין להגיע אליו."

בשלב הראשון (כפיילוט) החלה לפעול התכנית "שופטים מלמדים" ב- 5 בתי ספר נבחרים (מקיף גילה, תיכון דרור, תיכון פסגת זאב, תיכון דנמרק, הדו- לשוני), בכיתות י'-יא' וההרצאות מועברות על ידי שופטים, אנשי הלשכה המשפטית של עיריית ירושלים וכן על ידי עו"ד מהמגזר הפרטי והציבורי.

בין השופטים הלוקחים חלק בתכנית ניתן למנות את: נשיא (בדימוס) בית המשפט המחוזי בירושלים דוד חשין, נשיאת (בדימוס) בית המשפט השלום בירושלים שולמית דותן, אביטל חן נשיא בתי משפט השלום ירושלים, אמיר דהאן שופט ביהמ"ש השלום בירושלים, דוד גבאי שופט ביהמ"ש השלום ירושלים, שרון בבלי שופטת בכירה ביהמ"ש השלום ירושלים, אילן סלע שופט ביהמ"ש השלום ירושלים, עינת אבמן שופטת בכירה בית משפט השלום י-ם, שמואל הרבסט שופט בית משפט השלום י-ם, שלמה אלבז שופט בכיר לענייני משפחה בית משפט השלום י-ם.

בקרב עורכי הדין המשתתפים בתכנית: עו"ד אמנון מרחב- מנכל עיריית ירושלים, עו"ד אשר אקסלרוד - ראש לשכת עוה"ד במחוז ירושלים, עו"ד אלי מלכה יועמ"ש עיריית ירושלים, עו"ד יוסי תוסייה כהן, עו"ד ליאור בנימין ועוד.

החל מהשנה הבאה התכנית תוטמע דרך קבע במרבית התיכונים בעיר, ובסיומה אף יערכו משפטים מבוימים שבהם ייקחו חלק בתי הספר השונים – בדומה לתחרויות Debate שמתקיימות. יותר מכל, אומרים בעיריית ירושלים, תכנית זו תעניק את התובנות הדרושות לנערים ותוביל אותם לבחירות טובות יותר בנוגע לעתידם.

 

תמונה: נטי שוחט/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה