איך לשמור על טובת המשפחה כאשר מתגרשים



מגמת הגירושין בישראל נמצאת בעלייה מתמדת. לפי הלשכה לסטטיסטיקה לפחות שליש מהזוגות שמתחתנים מוצאים את עצמם לאחר זמן לא רב במוסד הרבנות והמספרים הללו בעלייה. לגירושין יש השפעות רבות על הזוגות המעורבים ועל המשפחה המורחבת בפרט. דברים אלמנטריים כמו מקום מגורים של בני הזוג, חגיגת ימי הולדת ואפילו סופי שבוע עם הילדים יכולים להפוך לריב ממושך.

 

פירוק נישואין, ובמיוחד כאלה שנמשכו שנים רבות גורמים לא פעם כאב וסבל רב לשני הצדדים.
ניפוץ החלום של בני הזוג  לחיים ארוכים ומאושרים וההחלטה לפרק את הבית יכול להכניס את הקשר שממילא כבר רעוע לסחרור של חלוקת רכוש ,האשמות וכאב רב.

בעיה זו מחריפה שבעתיים כאשר יש ילדים בתמונה. ילדים אלה חווים לא פעם את פירוק הבית ועזיבת אחד ההורים כטראומה אשר משאירה צלקות רבות בנפשם.
בחלק מהמקרים של הליך גירושין, יש לבקש הכוונה מהעורך דין המטפל בכך לאיש מקצוע אשר יעבור עם הילדים את התקופה הקשה הזו. יתמודד ביחד איתם עם האתגרים הנפשיים שעלולים להיווצר מכך.

יש לסיים את הליך הגירושין בצורה מהירה ומכובדת על מנת לשמור על טובת הילדים בהליך זה .
כאן נכנסים לתמונה עורכי דין לענייני גירושין. תפקידם הוא לחלק באופן הוגן את רכוש המשפחה ולשמור על האינטרסים של הבן הזוג אותו הם מייצגים.        

היה וקיימת הסכמה עקרונית בין בני הזוג לגבי הגירושין ושניהם מסכימים לשכור עורך דין אשר מתמחה בדיני משפחה , עורך דין זה יכין מסמך מפורט אשר ייתן מענה לכל בעיה או סוגיה אשר עלולה לצוץ בהקשרים הן קיימים והן עתידיים בכדי למנוע מחלוקות עתידיות.

במקרה  ובין שני בני הזוג עומדות מחלוקות ואי הסכמות קשות אשר מקשות על תהליך הגירושין יש לפנות לעורך דין לגירושים אשר מתמחה גם בגישור. בתהליך זה, ינסו בני הזוג להגיע לעמק השווה בצורה נוחה ונעימה ולפתור את כל המחלוקות ביניהם כדי לאפשר לתהליך להסתיים בכבוד. יש לציין כי החל מחודש יולי שנת 2016 , ישנה חובה על בני הזוג לפנות להליך של גישור עוד בטרם הגשת בקשה לגירושין על מנת לתת הזדמנות אחרונה לנישואים שלהם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה