אימון פילאטיס בהריון



אימון פילאטיס בהריון נחשב אחד האימונים המועילים ביותר, בעיקר למי שנוהגת לתרגל פילאטיס על בסיס קבוע. אימון מסוג זה ( בזמן שאת רוב אימוני הכושר לא תמיד ניתן לבצע בזמן ההיריון), נחשב לאימון שמטיב גם עם העובר, גם עם האם, ועוזר לשמור על איכות חיים נכונה, תוך שמירה על אורח חיים בריא שכולל :תזונה בהריון שאינה גורמת לעלייה במשקל, שמירה על זקיפות הגוף, תוך שהאימון מקנה מקום רב לעובר ברחם.

תמונה: pixabay

מהו פילאטיס בהריון?

פילאטיס בהריון הוא אימון שמשלב תרגילים שעובדים על גמישות, חיזוק שרירי הגוף, עבודה על נשימה נכונה, קואורדינציה, והוא אימון שנחשב מחזק ואף ככזה שמחטב את הגוף.

 כאשר מתאמנים באופן קבוע באימון פילאטיס, ניתן לייצור טווחי תנועה גדולים יותר בגוף, אפשר ליהנות מהכנסת חמצן אל כל חלקי הגוף, תוך שמירה על גוף בריא זקוף וארוך גם במהלך ההיריון.

 

פילאטיס והעובר

בפילאטיס יש מספר יתרונות אחד מהיתרונות הבולטים באימון זה,  הוא שחרור הגוף, תוך עבודה פנימית על שרירי הגוף ויציבה נכונה. פילאטיס העוזר גם כנגד כאבי גב, מסייע לנשים הרות להיות זקופות יותר ובכך מפנה יותר מקום בחלל הרחם – מה שמטיב עם בעובר.

מלבד זאת אימון פילאטיס שמחטב ושומר על הגוף מטיב עם בריאותה של האם, מסייע להעלאת מצב הרוח, ומחזק את הגוף - מה שבוודאי נכון לעובר המתפתח.

 

שחרור לחצים

 

אחד היתרונות הבולטים של אימון פילאטיס הוא היכולת של האימון לשחרר לחצים, להעלות את מצב הרוח ולשמור על ערניות. נשים המבצעות אימון כזה בהריון, מדווחות כי מצב רוחם משתפר במהלך האימונים ולאחריו, וכי האימון עוזר לשמור על מבנה הגוף ואף להשיל את הקילוגרמים העודפים לאחר הלידה.

 בנוסף האימון מסייע לשלוט בשרירים הטבעתיים  - מה שעוזר לחיזוק הרחם, לחיזור הנקבים ואף עוזר ללידה קלה יותר וזאת באמצעות אימון רצפת האגן.

כדאי לקרוא: אימון פילאטיס בבית כך תעשו זאת נכון

 

מה אסור לעשות בפילאטיס בהריון?

אחת השאלות שנשאלת אודות אימוני כושר בזמן ההיריון היא "אילו אימונים לא כדאי לבצע?" ואכן השאלה לגיטימית מפני שאימונים לא נכונים או בעצימות גבוהה מידי עלולים להזיק גם לאם וגם לעובר.

בשל כך חשוב לדעת כי אישה שלא תרגלה פילאטיס מימיה: חשוב שלא תתחיל לתרגל פילאטיס במהלך ההיריון וזאת משום שפילאטיס הוא אימון שבונים ומתרגלים במשך חודשים רבים.

בנוסף, לפני התחלת האימון חשוב להתייעץ עם הרופא על מנת לדעת האם ישנן אי אילו מגבלות שמונעות את התחלת האימון.

חשוב לדעת  תרגול פילאטיס בהריון מומלץ להתחיל בצורה מקצועית עם מדריכים מנוסים, ולא באמצעות סרטונים, וזאת כדי שהעבודה על הגוף תהיה נכונה ולא מזיקה.

 

פילאטיס – הדרך אל הכושר

לסיכום, פילאטיס היא דרך נפלאה להיכנס לכושר, ולכן היא מומלצת למי שרצה להמשיך להישאר בכושר גם במהלך ההיריון. האיימון שמסייע בהקלה על כאבי גב , מחזק את רצפת שרירי האגן, ועוזר למנוע צניחת רחם: הפך לפופולארי מאד בקרב נשים בהריון בעיקר בשל כלל הסיבות שמנינו.

אז אם את רוצה להתחיל אימון כזה, זה הזמן לברר האם את יכולה לבצע את האימון ולהבין היכן המקום הטוב ביותר לבצע אימוני פילאטיס מקצועיים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה