לימודי תקשורת – מה לומדים בפועל?



יש לא מעט סטודנטים לתקשורת שמצאו אותם על ספסל הלימודים מתוך עניין בתחום אחד ספציפי – רדיו, טלוויזיה, אולי עיתונות. בפועל, יש לא מעט נושאים ותחומים שנלמדים במהלך התואר, ואם אתם עדיין בצד המתלבט בהחלט הגיע הזמן להבין איך ייראו הלימודים, שיעורי הבית והמבחנים שלכם.

 

תקשורת המונים משחר ההיסטוריה

אם אתם מתעניינים בעיתונות, טלוויזיה, רדיו, קולנוע ובאמצעי תקשורת אחרים (והיום יש ללא ספק הרבה מהם), לימודי תקשורת הם מקום טוב לחזור בו כמה צעדים אחורה וללמוד קצת היסטוריה. במילים אחרות, גם אם היסטוריה היא תחום שאתם לא ממש מתחברים אליו, ההיסטוריה של התקשורת דווקא רלוונטית כאן. היא מאפשרת לנו להבין מה היה כאן קודם, הרבה לפני עידן המחשבים והדיגיטל. המשמעות? הרבה השתנה, ויש הרבה מה לדעת. זו היסטוריה מעניינת, גם אם יש לכם טראומה מלימודי המקצוע הזה לבגרות.

 

היכרות עם מדיות שונות

יכול להיות שאתם ממש רוצים להגיש את מהדורת החדשות של ערוץ 2 ויכול להיות שאתם משתוקקים לייצר כתבות עומק באחד העיתונים הגדולים. כך או כך, לימודי תקשורת יחשפו בפניכם גם כמה כיוונים שאולי לא חשבתם עליהם בכלל.  לא פחות חשוב מכך, זה המקום להבין איך התקשורת משפיעה על החברה, הפוליטיקה ותחומים אחרים – ואיך היא מושפעת מהם. הקשר הזה חשוב לעתיד המקצועי שלכם. בהנחה שאתם באמת שואפים להחליף את יונית לוי או לקבל תכנית רדיו משלכם.

 קרדיט לתמונה: storyblocks

לא רק עיתונאות

אם נניח בצד את החלום להשתלב בתעשיית התקשורת כשדרנים, פרשנים או כתבים מהשטח, לימודי תקשורת יכולים לקחת אתכם למקומות אחרים לחלוטין. כך, בין יתר התחומים שנלמדים בשלוש שנות התואר הראשון, אפשר למצוא גם קורסים הממוקדים בעולם הפרסום, בכתיבה שיווקית ובאינטרנט. כשאתם לומדים את רזי כתיבת התסריט מצד אחד ואת סודות הכתיבה השיווקית מהצד השני, אתם בהחלט יוצאים מהמסגרת הזו עם כמה כלים טובים ופרקטיים שיאפשרו לכם לקבל החלטות הרבה יותר טובות ביחס לעתיד שלכם.

 

למי זה מתאים?

סביר להניח שהעניין שלכם בלימודי תקשורת נובע מחלום ילדות או פנטזיה לעמוד מאחורי הפקה טלוויזיונית גדולה, אולי לערוך את מוסף התרבות שאתם כל כך אוהבים. אם אתם מתחברים לתחום, זה בהחלט נכון עבורכם. עם זאת, חשוב לבחור את מוסד הלימודים האידאלי. מה הוא המוסד האידאלי? זה כמובן תלוי בכם, אבל אם תתנו דגש ליוקרה של המכללה או האוניברסיטה, לסגל המרצים וגם לסילבוס, תוכלו להיות קצת יותר בטוחים שאתם מקבלים החלטה נכונה וטובה באמת.

למידע נוסף

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה