ביום ב': שביתה בצהרונים בירושלים



עובדות הצהרונים מוחות על גרירת רגליים במו"מ

וועד עובדות הצהרונים המאוגדות בכוח לעובדים ישבית את הצהרונים בירושלים ביום ב' (23/4/18) למשך יום אחד. 800 העובדות, גננות וסייעות, מוחות על סחבת בניהול המו"מ עימן עם ראשי המינהלים הקהילתית והעירייה, המתנהל כבר קרוב לשנה.

 

העובדות מוחות על פערים בינם לבין העירייה והמינהלים הקהילתיים במסגרת שיחות הגישור בין הצדדים שהחלו בשבוע שעבר (9/4/18). בין הבעיות הבלתי פתורות שמעלה הוועד: העירייה והמינהלים הקהילתיים מסרבים להבטיח כי תוספות ותק שיובטחו לעובדות יינתנו גם בשנה הבאה. "התעקשות העירייה לא ברורה" אומרת מרי לוי חברת וועד הצהרונים. "אנחנו נלחמים על איכותם של הצהרונים- כיום עובדות שורדות בממוצע שנתיים- המערכת קולטת כל הזמן עובדות לא מנוסות ועסוקות בהכשרתן. זה המסר של העירייה להורים? עבודה עם פעוטות היא חלטורה? השאיפה הבסיסית שלנו היא להסדיר את תנאי העובדות לטווח ארוך. על מה מדובר? ב-100 ₪ לעובדת על כל שנתיים ניסיון? זה מה שישבור את תקציב העירייה?"
 
עוד מוחות העובדות על גובה השי לחג לעובדות, הנופל משמעותית מן השי הניתן לסייעות הבוקר הזוכות לתווי קנייה בגובה  600- 800 ש"ח, והגננות עובדות משרד החינוך - 1300 ש"ח. במסגרת הגישור דרשה העירייה שהעובדות לא ישבתו עד סוף מאי וזאת כתנאי למתן השי לחג שינתן רטרואקטיבית. בינתיים התחייבה העירייה ללמוד את דרישות העובדים. "אין כל הצדקה לגרירת הרגליים הזו" מוסיפה ראומה שלזינגר המלווה את הצהרונים בכוח לעובדים ." המו"מ מתנהל כבר כמעט שנה. היה לעירייה זמן רב למוד את הנושא. מתן שקט תעשייתי עד מאי, משמעו וויתור על היכולת למחות מול הסחבת".
 
מלבד סוגיית השי לחג, בעיה נוספת, המטרידה את העובדות היא הפעלת הצהרונים במתכונת קייטנה בחופשות. "הפרויקט הזה זכה  להדים תקשורתיים, אך סוגיות רבות נותרו לא פתורות - העובדה שעובדות נדרשות לעבוד 8 שעות ביום, עם ילדים שאינם מוכרים לה ועם מספר ילדים גבוה מהרגיל. פעם אחר פעם מסתבר כי הבעיות שמטרידות אותנו הן בעיות שצריכות להטריד את ההורים". וועד עובדות הצהרונים מצפה לדיון אינטנסיבי שיסדיר את הסוגיות הפתוחות, יסדיר את מעמד העובדות וייתר את האפשרות לשביתות עתידיות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה