הישג לעובדות הצהרונים: בוטלה השביתה שתוכננה



עיריית ירושלים התחייבה למו"מ אינטנסיבי לקידום ההסכם הקיבוצי והודיעה כי תעביר שי לחג משופר לעובדות. וועד הצהרונים דחה את השביתה המתוכננת ליום ב'

וועד עובדות הצהרונים בירושלים המאוגד בכוח לעובדים, הודיע על דחיית השביתה שתוכננה ליום ב' (23/4/18). 800 העובדות –גננות צהרונים וסייעות- מצויות מזה כשבועיים בתהליך גישור מול מעסיקיהן, העירייה והמינהלים הקהילתיים בתיווך משרד הכלכלה, לאחר משא ומתן של עשרה חודשים בהם לא הגיעו להבנות. במסגרת הגישור התנתה העירייה מתן שי לחג משופר לעובדות ב"שקט תעשיית" (הימנעות משביתות עד סוף מאי). כן טענה העירייה כי נדרשת עוד תקופת למידה לדרישות העובדות,  וסירבה להבטיח כי תוספת שכר שניתנה לעובדות השנה תישמר גם בשנה הבאה ." הצעה כזו הייתה לעג לרש, ואנו שמחות שעלה בידינו לתקנה" אומרת מרי לוי מראשי הוועד." הדרישה לתוספת לשי חג היא בסיסית- כיום מקבלות העובדות עד 145 ₪ לחג לעומת  1300 ₪ לגננות במשרד החינוך, או. סייעות הבוקר הזוכות לשי של עד 800 ₪, אין סיבה שעובדות הצהרונים יהיו "שקופות" עבור העירייה, במיוחד כשבתמורה דרשה בעצם העירייה  למנוע מהעובדות לשבות עד סוף השנה".

רק לאחר הודעת העובדות על כוונתם לשבות,  נאותה העירייה לשלם לעובדות רטרואקטיבית  שי לחג מוגדל (400 ₪) ולהתחייב על משא ומתן אינטנסיבי. אחת הסוגיות המרכזיות שעדיין במחלוקת היא העבודה בקייטנות פסח .

"הקייטנות במסגרת הצהרונים הוצגו בקמפיין נוצץ, אבל היישום שלהן, רחוק מלהיות חלק." אומרת ראומה שלזינגר, המרכזת את ועד הצהרונים בארגון כוח לעובדים. "לא יעלה הדעת, שעובדות יחויבו לעבוד יותר מכפול משעות עבודתן הרגילה, עם ילדים שאינן מכירות, וללא כל הגדרות לגבי היקף מספר הילדים למטפלת. לכל הפחות חייבת להיות לגננות  הצהרונים זכות לבחור באם לעבוד בתנאים אלה ולקבל את הפיצוי התואם את האחריות והמאמץ

בוועד עובדות הצהרונים מקוויים כי במסגרת המו"מ יינתן מענה גם לסוגיה המהותית שטרם נפתרה- ההבטחה כי תוספת השכר שניתנה השנה לעובדות, תישמר גם בשנה הבאה." אנו קוראות לעירייה לנהל מו"מ ענייני ויעיל. קרוב לשנה אנו מנהלות מו"מ טענות הצדדים ידועות- חבל שרק איומי שביתה גורמים לתזוזה. הדרישה לשימור תוספת השכר צריכה להיות דרישה משותפת להורים לעובדות ולעירייה-  רק כך נבטיח כי עובדות איכותיות יישארו במערכת יותר משנתיים(!) פרק הזמן הממוצע לעובדת כיום", מסכמים בוועד העובדות.

 אילוסטרציה: פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה