לאחר 17 שנים: פגישה בין השר לשעבר בניזרי לבין מי ששימש כעד מדינה נגדו



רדיו ירושלים הפגיש אמש (א') בין השר לשעבר שלמה בניזרי לבין מי ששימש כעד המדינה נגדו, הקבלן משה סלע. סלע חשף בשידור כי קיים יחסים רומנטיים עם קצינת החקירות בזמן המשפט וכי שיקר בכל עדותו. הדברים נבדקו ואומתו על ידי בדיקת פוליגרף אותה ביצע סלע ונמצא דובר אמת.

השר לשעבר שלמה בניזרי, שישב שנתיים וחצי בכלא אחרי שהורשע בשורה של עבירות שחיתות, נפגש אתמול (ראשון) עם משה סלע - מי שהיה עד המדינה נגדו וחברו הקרוב. במסגרת תכנית "הפרקליטים" ברדיו ירושלים, חזר סלע על טענתו כי מסר עדות שקר כנגד בניזרי והביא להרשעתו שלא בצדק ואף הודה לראשונה כי ניהל יחסים רומנטיים עם קצינת החקירות באותה תקופה. השניים, שהיו חברים קרובים, נפגשו לראשונה ברדיו ירושלים מאז מתן העדויות. "הרגשתי ממנו מעין בגידה. למעשה הוא זה שגרם לכליאתי ולפגיעה בכל משפחתי, ולגדיעה הקריירה הפוליטית שלי", תיאר בניזרי. סלע, מצידו, האשים: "המשטרה הובילה אותי".

סלע ובניזרי היו חברים קרובים מאוד. כשהמשטרה עצרה אותם, סלע הפך עד מדינה והפליל את חברו. סלע סיפר למשטרה איך שיבשו יחד את החקירה כדי להסוות קשר מושחת ביניהם. לפי תיק החקירה, אין חולק כי סלע היה הציר המרכזי שהביא להפללתו של בניזרי.

סלע התראיין לאחרונה ואמר שעדותו בבית המשפט הייתה עדות שקר: "אני, גם אם חטאתי ופשעתי, אני לוקח עליי אחריות". סלע הוסיף: "הייתי צריך לקחת אחריות גם אז, אבל המשטרה מובילה אותך למקומות שאף פעם אתה לא יודע לאן אתה מגיע". 

לאחר דבריו של סלע, רדיו ירושלים החליט לפעול בנושא ולקחת את דבריו של סלע צעד אחד קדימה. מערכת רדיו ירושלים ביחד עם מגישי התכנית "הפרקליטים" עו"ד יניב שגב ועו"ד שני אילוז הלכו עם סלע לבדיקת פוליגרף. מבדיקת הפוליגרף שביצע סלע נמצא כי הוא דבור אמת כי קיים יחסים רומנטיים בעת תקופת המשפט עם קצינת החקירות. בנוסף, סלע נמצא דובר אמת כאשר אמר כי שיקר בעדותו כאשר שימש כעד המדינה נגד השר שלמה בניזרי. השניים הסכימו להיפגש 17 שנים אחרי המשפט ברדיו ירושלים.

בניזרי מסר כי התלבט בשאלה אם לבקש משפט חוזר בשל אמירותיו של עד המדינה סלע. לפי שעה, בניזרי החליט לא לגשת לבית המשפט. "חשוב שהוא יצא ואמר את הדברים כפי שבאמת שהיו".

"עד מדינה" על פי ההגדרה הוא חשוד, נאשם, או מורשע בפלילים, המעיד מטעם התביעה נגד עמיתיו או שותפיו לעבירה בעקבות הסכם שערך עם הפרקליטות. המושג "עד מדינה" נשמע לאחרונה רבות בתקשורת בעיקר בעניין חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשאלת השאלה האם "עד מדינה" יכול להפיל ראש ממשלה מכהן? נדמה כי לאחר הדברים של סלע כי בגלל שקריו נכנס שר בממשלה לבית הסוהר לא רחוק היום שבגלל עדות כזאת או אחרת של עד מדינה יכול גם ראש ממשלה מכהן למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח.

מהמשטרה נמסר: "מדובר בתיק חקירה מלפני שנים רבות. אם אכן הם פני הדברים, הרי שמדובר במקרה חמור וחריג, וצריך היה להדליק נורות אדומות בקרב הפיקוד הבכיר והפרקליטות דאז. אין דבר וחצי דבר בין המקרה הישן המוצג פה ובין המציאות הקיימת כיום".

 

מערכת רדיו ירושלים פנתה גם לפרקליטות כדי לקבל את תגובתה, אך טרם התקבלה תגובה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה