אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם - מרוץ הג'ירו ד'איטליה - מגיע לירושלים



האירוע בהשתתפות כוכבי הרכיבה הבינלאומיים הגדולים ביותר ייפתח בשישי הקרוב (4.5) בירושלים, ויעשה היסטוריה כאשר ה-'Big Start' יתקיים לראשונה מחוץ לגבולות אירופה - כאן בישראל, גם בהשתתפות רוכבי הקבוצה הישראלית

איזה כבישים ייחסמו לתנועה? איפה עוברים הרוכבים? ואיזה אירועים מתוכננים לרגל המאורע?

ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על אירוע הספורט הגדול ביותר שאי פעם אירחה ישראל

אחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר בעולם מגיע לירושלים, וכמיליארד צופים ברחבי העולם יחשפו לעיר ואנשיה במהלך אירועי המירוץ שיכללו הפנינג ענק, מתחמי צפייה, DJ, הפעלות לילדים ועוד. בואו לקחת חלק בחוויה יוצאת הדופן!

לוחות זמנים ואירועים :

ביום חמישי (3.5), החל מהשעה 16:00 יתקיים טקס הצגת הרוכבים והקבוצות שייקחו חלק במרוץ, ברחבת כיכר ספרא בעיר

יום שישי (4.5) החל מהשעה 11:00 ייפתחו השערים למתחם הפנינג מרהיב ברחוב יצחק קריב (סמוך לממילא). ההפנינג פתוח לקהל הרחב ויכלול דוכנים של מזון ושתייה, מוזיקה ודי ג'יי, תערוכת אופניים מרהיבה, אירועי מכירה ופעילויות לכל המשפחה.

בשעה 13:50 יוזנק המירוץ נגד השעון ובסביבות השעה 17:30 לאחר שהרוכבים יחצו את קו הסיום, יתקיים פודיום הניצחון של אותו היום.

משטרת ישראל אשר השלימה היערכותה למרוץ בימים האחרונים, פרסמה את סגירות הכבישים וסידורי האבטחה שצפויים להיות חסרי תקדים גם הם.

בסך הכל מדובר בצוותים של כ-6,000 שוטרים ומאבטחים שאחראיים במשך 4,000 שעות על סדרנות לאורך 60 ק"מ של מחסומים, אבטחת האירוע ובטיחות הקהל, לצד עוד עשרות אופנועי שיטור, קב"טים, מהנדסי תנועה, בטיחות, חשמל, בריאות ומזון, קונסטרוקציה ועוד.

הסדרי תנועה  בימי המרוץ:

ירושלים:

3.5.18 - החל מהשעה 20:00  ייחסם לתנועה רחוב יצחק קריב ושלמה המלך.

4.5.18 -  החל מהשעה 08:00 יחסמו לתנועה הרחובות הבאים: יצחק קריב, המלך דוד, עמק רפאים, רמז, יצחק אלחנן, קרן היסוד, המלך גורג, רמב"ן, רופין, הזז, בן צבי, רוטשילד, וולפסון, שד' המוזיאונים, זוסמן, רבין מצומת בגין, בצלאל, שמואל הנגיד, אגרון, שלמה המלך, הצנחנים, דרך בית לחם ממרים החשמונאית, ז'בוטינסקי מכיכר וינגייט, הזז מהרצוג, עליאש.

לראשונה בהיסטוריה ואחרי 100 שנה הג'ירו ד'איטליה - אחד ממרוצי האופניים הנחשבים ביותר, יוצא מגבולות אירופה ונוחת בישראל עם 176 מהרוכבים הטובים בעולם, שיגיעו ארצה וייקחו חלק באירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל.


לראשונה ישתתפו במרוץ בסדר גודל כזה גם רוכבים ישראליים, רוכבי קבוצת הרכיבה הישראלית - "Israel Cycling Academy".

הרוכבים יחצו את הארץ לאורכה ולרוכבה, ויעברו בירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע, אילת וערים רבות נוספות.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "אנחנו גאים לארח בירושלים את אחד מאירועי הספורט הגדולים והחשובים בעולם והגדול ביותר בישראל שיוזנק מהעיר העתיקה בירושלים. מיליוני בתים בעולם ייצפו ברוכבים הטובים בעולם רוכבים לאורך חומות העיר העתיקה ובאתריה הייחודיים וההיסטוריים של ירושלים,  ויעבירו מבירת ישראל מסר של ירושלים מאוחדת, משגשגת ופתוחה בפני כולם".

שר ירושלים והמורשת זאב אלקין:" כשר ירושלים והמורשת, אני גאה לארח בירושלים, עיר הבירה שלנו שמקפלת בתוכה 3000 שנה של היסטוריה יהודית ובמקביל היתה מקום לידתה של הנצרות, את משתתפי ג'ירו דה איטליה, אחת מתחרויות הספורט הגדולות בעולם. אין דבר יותר סמלי מכך שהמירוץ הזה מתחיל בירושלים ומסתיים ברומא. לפני 2000 שנה אבות אבותינו הוגלו מירושלים לרומא, לאחר כישלונות של המרד הגדול ומרד בר כוכבא, והיום, לאחר שחזרנו לארצנו ובנינו כאן את מדינת היהודים שירושלים בירתה, התחרות הספורטיבית הכי גדולה של איטליה בחרה דווקא בירושלים כנקודת הפתיחה שלה. הבחירה הזאת משקפת את מעמדה של ירושלים היום בעולם כאחת מהמקומות המרתקים ביותר בעולם הן בהיסטוריה שלה והן בעתידה המבטיח כעיר מודרנית מתפתחת שיכולה להיות גאה בהישיגיה בעולם המדע וההייטק. אלפי משתתפים ואורחים של התחרות וכמיליארד צופים בעולם כולו קיבלו הזדמנות חשובה להיחשף בדרך זו לעברה, ליופיה ולעתידה של ירושלים."

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: גי'רו דה איטליה בישראל! ברוכים הבאים למירוץ היוקרתי גי'רו דה איטליה שנערך לראשונה בישראל.  אני מברכת את כל רוכבי וחובבי האופניים מכל העולם שיגיעו השבוע לישראל. משתתפי מירוץ האופניים הגדול יהנו מאתגר ספורטיבי ואיכותי ומנופיה הקסומים של מדינת ישראל.  אין לי ספק כי המירוץ יחשוף את מדינת ישראל על אתריה ההיסטוריים והלאומיים לעשרות מיליוני צופים וחובבי ענף האופניים מרחבי העולם.  אני גאה שהצלחנו השנה לארח במדינת ישראל אירועי מגה ספורט בינלאומיים כפי שמעולם לא היה, דרך האירוע הגדול של הכדורסל האירופי- היורובאסקט, אליפות אירופה בגו'דו וכמובן מירוץ האופניים הגדול- הגי'רו דה איטליה. אנו מוכיחים כי למדינת ישראל יכולות מקצועיות ברמה הבינלאומית מהגבוהות והאיכותיות ביותר. אירועים אלה הם המשך למדיניות אותה אני מובילה אשר שמה את הספורט הישראלי על המפה העולמית. אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה שנרתמו. ולסילבן אדמס, ציוני גדול, אוהב הארץ, חובב ענף הרכיבה אשר יזם והוביל אירוע זה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה