האם מתחם התחנה ייסגר בשבתות?



רגע לפני הבחירות המוניציפליות, סיעות החרדים מפעילות לחץ לסגירת מתחם התחנה בירושלים בשבת. מתחם התחנה, בין המקומות היחידים שפועלים בשבת, עלול להיסגר

בעקבות לחץ של הסיעות החרדיות, בעוד שבועיים ניר ברקת יעלה דיון לישיבת מועצת העיר -את ההחלטה האם לסגור את מתחם התחנה בשבת.

מתחם התחנה הוא אחד ממקומות הבילוי היחידים של ירושלים, ובשבתות הוא מוקד של תרבות, פעילויות ואירועים למגזר הכללי (ולא רק). המתחם פועל הרחק מהשכונות החרדיות.

עופר ברקוביץ': זכיתי להיות אחד מאלו שהקימו את מתחם התחנה. מקום מיוחד, שהפך משמעותי בחיים הירושלמים בשנים האחרונות. מקום מדהים למשפחות, לבילוי נעים ורגוע, מקום של חיים משותפים, חילוניים מסורתיים ודתיים, תיירים ומקומיים.

יש כאלו שרוצים לאיים על המתחם המיוחד הזה. שרוצים לסגור אותו בכל מחיר. כל מי שירושלים יקרה לו, חייב להבין שסגירת המתחם היא הכרזת מלחמה על היכולת של ציבורים שונים לחיות בירושלים.

המתחם הזה פועל על פי עקרונות הסטטוס קוו ועל פי חוק העזר העירוני. חלק מהמסעדות כשרות למהדרין, חלקן פתוחות בשבת. לא משנה מי אתה, תוכל למצוא את עצמך בו. אני אלחם לשמור על המקום המיוחד הזה".

 


סייעת ירושלמים: "אין שום סיבה לסגור אותו, מלבד התנכלות לציבור הפלורליסטי, וכיפופי ידיים פוליטיים. ב-16.5 אנחנו מצביעים נגד סגירת מתחם התחנה, ואנחנו צריכים אתכם איתנו. מבטיחים לעשות כל מה שאפשר כדי לשמור על ירושלים סובלנית ופלורליסטית".

על פי ההערכות, בישיבה שתתקיים בעוד שבועיים חברי המועצה החרדים יצביעו על סגירת מתחם התחנה בשבת, ומסתמן שהפעם יהיה להם רוב. 

יוסי חביליו: "יש להציל את מתחם התחנה! ניר ברקת סוגר לנו את מתחם התחנה. אחרי חמש שנים שהצלחנו לשמור על פתיחת המתחם בשבת, החרדים מאיימים וברקת שוב מרים ידיים."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה