החודש נערך חודש ההוקרה למערך המילואים. חודש זה מבטא את הערכת צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לחיילי המילואים שמתייצבים תמיד, מלאים ברוח התנדבות, כדי לתרום לביטחון המדינה. סא"ל (מיל') גדעון לנגמן משרת במילואים כבר במשך כ- 57 שנים

גדעון, בן 77, אב לארבעה ילדים וסבא ל-20 נכדים, מתגורר בירושלים. הוא משרת במילואים בחטיבה 8 (אחת מחטיבות התש"ח) ולאורך השנים עבד לצד כ- 19 ממפקדי החטיבה. הוא התגייס בשנת 1964 לחטיבת הנח"ל ובשנת 1966 החל את שירות המילואים שלו בחטיבה 8 כחובש בפלוגת ההנדסה של החטיבה. לאחר מלחמת ששת- הימים יצא גדעון לקורס רבנים צבאיים וחזר לשירות כרב גדודי בחטיבה. לאחר מספר שנים, לבקשתו האישית של המח"ט, נבחר לאייש את תפקיד רב- החטיבה. גדעון נושא על מדיו 5 אותות מלחמה- מלחמת ההתשה, ששת הימים, יום הכיפורים, מלחמת הלבנון הראשונה והשנייה.

לאורך השנים שינו את שמה של החטיבה מספר פעמים, אך גדעון התעקש על חשיבות שמירת מספרה של החטיבה, למען שימור מורשת חטיבה 8 כאחת מחטיבות התש"ח המשמעותיות ביותר. לראשונה, בשנת 1995, כאשר היה חשש לפירוק החטיבה, גדעון כתב מכתב אישי לרמטכ"ל דאז- רא"ל (מיל') אמנון ליפקין שחק ז"ל. לבסוף הוא קיבל תשובה אישית מהרמטכ"ל, בה נכתב כי הוא מבין את חשיבות שמירת המורשת של חטיבה 8 באמצעות שמה המקורי. בהמשך, בשנת 2004, שוב היה חשש לשמה של החטיבה בעקבות פירוק האוגדה לה היתה שייכת. לכן גדעון פעל בשנית, הפעם יחד עם חבריו המילואימניקים מהחטיבה, על מנת לשמור שוב על מורשת החטיבה. הם כתבו מכתב נוסף לרמטכ"ל, רא"ל (מיל') משה בוגי יעלון, אשר כיהן בתפקיד באותה שנה. למרבה הפלא, בפעם השניה, הכיר הרמטכ"ל שוב בחשיבות שמה המקורי של חטיבה 8 ומאז הכל היסטוריה.

מאז, סא"ל (מיל') גדעון לנגמן מהווה סמל משמעותי בחטיבה בשל פעילותו החשובה למען מורשתה וגם בזכות מספר השנים הגדול ששירת בה. אחרי 57 שנה בשירות מילואים גדעון אומר כי "יעודו של הצבא נשאר בדיוק אותו דבר, אך נוצר שינוי מדהים בתורה ובאמצעי הלחימה שלנו לאורך השנים. אך גם במלחמות המשמעותיות כמו ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים, עמדנו במשימה הנדרשת ללא הכלים החדשים". גדעון מוסיף ואומר ש"כל אחד צריך לתרום ככל שהוא יכול למען חוזקת הצבא בעזרת שירות מילואים. אני מרגיש שיש לי את הזכות להשפיע על החיילים כמה שאפשר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה