מכונית ה"גוגל סטריט ויו" הגיעה לשכונת מאה שערים



נפתחה אל העולם המקוון: המכונית המתעדת רחובות בכל העולם הגיעה אתמול (ראשון) אל שכונת "מאה שערים", ועוררה בעיקר סקרנות ופליאה גדולה בקרב העוברים ושבים. ה"ביקור" עבר בסדר מופתי, ובקרוב כל אדם בעולם יוכל "לסייר" ברחובותיה של השכונה החרדית

ניידת הצילום המיוחדת ברחובות מאה שערים (פלאש90)
מאה שערים על המפה: בקרוב אנשים מכל העולם יוכלו "להתהלך" ברחובותיה של השכונה החרדית , לאחר שאתמול נכנסה ניידת הצילום המיוחדת של חברת "גוגל" ותיעדה את רחובות השכונה בצילום פנורמי (360 מעלות), שיועלה בהמשך לשירות ה"סטריט ויו" של חברת גוגל העולמית.

כאשר הוצג השירות והמכונית המיוחדת במסיבת העיתונאים במעמד נציגי חברת "גוגל" וראש העיר ניר ברקת בחודש ספטמבר בכנסיית סנט אנדריוז, אחת השאלות הראשונות שנשאלו הייתה "האם המכונית תיכנס לתעד גם את השכונות החרדיות בעיר". את התשובה (החיובית), ניתן היה גם לראות בעיניים.
אתמול, בליווי של רכב אבטחה שהתלווה אל המכונית (על פי פרסומים בתקשורת החרדית), נכנסה הניידת המיוחדת אל רחובות "מאה שערים", לתדהמת העוברים ושבים, אשר עמדו צופים בפליאה על מראה המכונית המוזרה המסיירת ברחבי השכונה.

לעומת "ביקורי חוץ" קודמים, אשר התקבלו בחוסר התלהבות מסוים מצד תושבי השכונה, ניידת ה"גוגל" התקבלה בעיקר בסקרנות גדולה, ובתמיהה לפשר השם "גוגל". המכונית סיירה ותיעדה את רחובות השכונה במשך דקות ארוכות, וללא הפרעה.

גלריה נוספת של תיעוד הביקור יוצא הדופן, ניתן לראות בקישור הבא.


ברקת: "ככל שמכירים את ירושלים טוב יותר - כך מצבה משתפר"

גוגל סטריט ויו מאפשר לגולשים לצפות ברחובות ערים ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם מנקודת מבטו של הולך הרגל. בעזרת מצלמות פנורמיות מיוחדות המורכבות על גבי רכבים ואופניים, הרחובות (וכל אשר נמצא בהם..) מתועדים ומועלים לאחר מכן לרשת, כאשר הצפייה מאפשרת למשתמש להרגיש כאילו הוא נמצא ברחוב, ויכול להביט לכל עבר, 360 מעלות, וכן לנוע בחופשיות כאילו היה צועד בעצמו ברחוב. 

ראש העיר ניר ברקת אמר כי "לירושלים יש ביקוש של למעלה מ - 3 מיליארד אנשים ברחבי העולם המבקשים להגיע ולראות ולחוות אותה. אנו שואפים להמשיך ולפתח אותה, לשמר את חופש הדת, ולהפוך את הביקור בעיר לאטרקטיבי יותר ויותר. ככל שמכירים יותר טוב את ירושלים – כך מצבה משתפר". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה